קבוצת התאטרון אורתו-דה
מעבירה יום תיאטרון, הכולל סדנאות של שיטת המשחק הפוסט מודרני וצפייה בהצגות הקבוצה.

את הסדנאות מעבירים ינון צפריר, המנהל האמנותי של תאטרון אורתו-דה, שחקן ויוצר המופע עטור הפרסים ״אבנים״ וגיבסון בר-אל, במאי ומנהל אמנותי, מדור המייסדים של תאטרון אורתו-דה.

רשימת  סדנאות:

סדנאות אורתו-דה | Workshops ORTO-Da

המשחק הפוסט-מודרני ושיטת המעגל הפתוח - חוויה אישית ככלי להרחבת מנעד השחקן.

סדנאות אורתו-דה | Workshops ORTO-Da

הבעה בימתית מסוגננת- מצבו הטרגי של האדם היוצר ומסכת האף האדום.

סדנאות אורתו-דה | Workshops ORTO-Da

תיאטרון רחוב ועבודה בקבוצה במרחב ציבורי.

המשחק הפוסט מודרני ושיטת המעגל הפתוח – חוויה אישית ככלי להרחבת מנעד השחקן היוצר. שיטת אוריין אשר מניחה את האדם במרכז החוייה. נפתח מודעות לחוויה  האישית שלנו, המורכבת מתמונות, מחשבות, תחושות ורגשות. נלמד לנוע בין המעשה הבימתי המוכר המוגדר ״הסטוריה״ לבין מה שקורה לנו עכשיו. נפתח גמישות ונגלה צורות מבע חדשות להגשת הטקסט. נלמד לתעל את כל מה שקורה לנו להעצמת הרגע הבימתי. נכיר בהתנגדות למתן ביטוי ובדרך לטפל בה. בסדנה נעבוד על בסיס העקרונות המגדירים את המופע הפוסט מודרני- כוחו של הריבוי, חיפוש האינטרטקסטואליות כמפתח בעבודת השחקן, ההתייחסות לרבדים הפועלים בעצם קיום מופע אצל הפרפורמר- האדם- השחקן – הדמות ככולן הן אלה המייצרים תעודת זהות מורכבת לפרפורמרים. 

הבעה בימתית מסוגננת –  מצבו הטרגי של האמן היוצר ומסכת האף האדום,

 בסדנה נעמיק ונחקור את כוחה של הגרוטסקה ככלי להעצמת הכריזמה ויכולת הגדלת האמוצייה האידבדואלית, הווליום של ההבעה והעוצמה של  השחקן היוצר,  נחקור  את השאלה מדוע כל עולם התאטרון “מכור” לסגנון הריאליזם הפסיכולוגי ?מה זה בכלל להתחייב לסגנון בימתי? ומה ההבדל בין סגנון ריאליסטי פסיכולוגי לסגנון שמתחייב כל כולו באמת למה שכבר מזמן כל העולם שכח: “המישחק”  מישחק שיכול להיות גדול ,גרוטסקי ומשוחרר מחשיבות עצמית.

בסדנה נחקור את השאלה האם הסגנון הבימתי מכסה על האמת הבימתית של השחקן היוצר או דווקא מעצים את מגוון היכולות הבימתיות של השחקן?! בסדנה נרד לשורש התמימות ככלי ליצירת הזדהות. דמותו של הנווד כעיניים בריאות למרחב הבימתי. נלמד  למצוא את אבות הטיפוס  והמנגנון האישי הבימתי של כל אחד ואחת נפתח נפצח ונקדם פרסונות בימתיות. הרי בכל אחד מאיתנו מסתתרת שאיפה להיות כוכב אלא שהדרך לשם עוברת בקבלת הכישלון ככלי ליצירת הזדהות והתגברות על תרבות שמקדשת את ההצלחה בלבד,שולטת כרגע בעולמינו, ומונעת את הזדהות הקהל עם האמן היוצר באשר הוא.

תיאטרון רחוב -ועבודת ואנסמבל במרחב הציבורי ככלי לשינוי מצב תודעה. האם כל פעולה מתמשכת במרחב הציבורי הינה פעולה פוליטית. בסדנה נעבוד על פיתוח ההקשבה וירידה לתדרים של התודעה במרחב. בסדנה נעבוד על ״הסוד״, בכל עבודת אנסמבל מתקיים ״סוד״, איך מגלים את הסוד ובכלל איך קבוצה יוצרת ומייצרת לעצמה בתוך המרחב הציבורי את המרחב האישי /פרטי שלה וכיצד האמן היוצר לומד להתבונן בעבודתו עם אנסמבל ועמיתיו על הבמה כגוף אחד ממבט על, בשאיפה לגעת בנצח של הקיום האנושי , כפי שנכתב כבר על ידי ויליאם  שקספיר במחזה כטוב בעינכם: “כל העולם במה ואנחנו רק….”