קהל רב מגיע בכל ערב לאולמות התיאטרון כדי ליהנות מהצגות איכותיות בסגנונות שונים. מדובר בהצגות שבהן השחקנים למדו את כל הטקסטים בעל פה, נערכו אין ספור חזרות עד שהגיעו למופע הפתיחה ולאחריו הם מריצים את ההצגה במקומות שונים לאורך כמה חודשים ולעיתים אף יותר.

תיאטרון אימפרוביזציות

לעומת זאת קיים תיאטרון אימפרוביזציות אשר אינו מתוכנן מראש אלא זהו אלתור שמבצע האמן או מבצעים האומנים, כשהם ממוקמים על הבמה מול הקהל.

יש מקרים שבהם האמן מתחיל לדבר על נושא מסוים, הוא משתף אדם ספציפי או כמה אנשים מהקהל ובהתאם לתגובות שלהם הוא מגלגל את הרעיון וכך יוצר מופע מאולתר. יופיו של מופע זה הוא עיקרון ההפתעה, כיוון שהקהל וגם האמן לא יודעים איך יתגלגל הקטע.

מופעי סטנד אפ בשיתוף עם הקהל

תחום זה מתאים מאד למופעי סטנד אפ שבהם השחקן שואל אדם מסוים מהקהל שאלה, נזרקת תשובה בחלל האוויר והשחקן בונה על התשובה הזו מגדל של קלפים הכולל סאטירה, המון צחוקים, אי הבנות מתוכננות וקטעים שהשחקן שולף מהמותן. במקרים הללו כל הופעה היא שונה בתכנים שלה ולכן אפשר להגיע למופע מסוג זה שוב ושוב ובכל פעם ליהנות מקטעים חדשים שנבנו באותו הרגע.

המטרה של השחקן היא ליצור מופע שיצחיק את הקהל ולכן כל האמצעים כשרים לכך, הוא יודע לשאול את השאלות הנכונות, ללחוץ על הנקודות הכואבות או המצחיקות ביותר, להוסיף על זה המון פלפל ומלח וכך להגיע לסיטואציות שהקהל נשפך מצחוק.

קהל שמגיע למופע מסוג זה מעוניין לשכוח ולו לשעה את כל החיים שלו מחוץ לאולם התיאטרון שכוללים את הקשיים בעבודה, המרוץ היום יומי עם הילדים ועשרות מטלות נוספות. זוהי שעה של רוגע ושלווה וכאשר מתווסף לכך הפאן הקומי, מדובר בזמן מושלם שיש לו ערך מוסף . כל אחד יוצא בהרגשה נפלאה ועם המון אדרנלין לקראת היום הבא.

אימפרוביזציה עם העובדים

משחקי אימפרוביזציה הם רעיון נפלא עבור סדנת יום גיבוש עובדים. שחקנים שנפגשים עם העובדים מלמדים אותם את תורת האלתור על רגל אחת ומאפשרים להם להוציא את המיטב מעצמם. כך הם מבצעים משחק תפקידים שבו כל אחד מהעובדים בונה סצנה באמצעות דמויות המוכרות לכולם במרחב העבודה.

בדרך זו מנגישים לכל אחד איך נראית ההתנהלות שלו בעיני הצד השני וברוב המקרים מקצינים את המצבים ויוצרים מהם מצבים אבסורדיים כדי להצחיק את כולם. פתאום רואים למי מהעובדים יש חוש קומי או חוש משחק בכלל והוא מצליח להעצים דמויות שונות ולתת לכל אחת מקום של כבוד במרחב התיאטרלי.

התוצאה מפתיעה את כל העובדים וברב המקרים הם לא מעוניינים שהסדנה תסתיים ולכן הם מזמינים את האמן לבצע סדנאות משחק נוספת במועד אחר, כדי לאפשר ביטוי לכל אחד מהעובדים כך שהוא יהיה שחקן לרגע.